zondag 29 januari 2012

Concealer (Catrice allround pallet)

Puistjes... Iedereen heeft ze en iedereen krijgt ze. Het is iets natuurlijks van de huid, het komt door ophoping van talg.
Talg is het vettige laagje dat op je huid zit. Eigenlijk zit het er altijd, alleen als je in de pubertijd komt te zitten wordt er soms teveel talg geproduceerd.
Dat talg moet ervoor zorgen dat de huid soepel en zacht blijft. Als er teveel van is wordt je huid vet.
Vandaar dat je in de pubertijd snel(ler) vet haar krijgt & meer puistjes krijgt.
  Je wilt natuurlijk niet dat mensen je puistjes zien en ga je het bedekken met concealer of foundation.
Hierover wilden jullie een atikel en nu ga ik er ook een voor jullie schrijven.
Hier komen de tips & tricks van en over concealer!
Wil je meer lezen? Klik hieronder!



Dit palletje van Catrice is perfect voor iedereen. Het kan zijn voor beginners (, wat ik zeker aanraad) en mensen dan al langer met make-up bezig zijn.
Het pallet bevat 5 kleuren, waarvan 3 huidkleuren, een roze concealer en een groene concealer. Ik ga allemaal uitleggen waarvoor die zijn. :-)

De huidskleuren kun je gebruiken over een puistje heen. Zo valt hij natuurlijk minder op.
Je kunt uit deze 3 kleuren kiezen. Ik gebruik (zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen zien) die middelste het meest. Als die op is mix ik de donkerste een klein beetje met de lichtste, dan krijg je hetzelfde effect!
Ook kun je kiezen of je de concealer aanbrengt met een speciaal kwastje of gewoon met je vingers. Bij dit pallet breng ik het aan met een speciaal concealer kwastje en blend ik het in mijn huid met mijn vingers.


Deze licht roze concealer gebruik je tegen de wallen.
Roze is precies de tegen over gestelde kleur van blauw (wallen zijn meestal donker, en lijken blauw) waardoor het de wallen perfect weg werkt.



Groen gebruik je als een puistje heel erg rood is. Precies dezelfde reden bij roze concealer: Rood is de tegen over gestelde kleur van groen.
De groene kleur kalmeerd het rood, waardoor het puistje er minder ernstig uit ziet. Je moet wel daarna een huidskleur aanbrengen, anders heb je een groene gloed op je huid.
Als je wilt dat je make-up (en dus concealer) langer blijft zitten gebruik je een dagcreme. Om het nog langer en mooier te laten zitten doe je daarover een gezichtsprimer.


MIJN MENING: Deze pallet is super geschikt tegen puistjes en inperfecties. Een goeie prijs, rond de €2,79. En gewoon toppie, voor jong en oud.
  Hopelijk vonden jullie het een handig artikel en tot de volgende keer!
Xxxx Sabine
                                                                                                         

2 opmerkingen:

  1. Leuk artikel Sabine, erg leerzaam.
    ook leuk dat het een soort megsel van review en leerzaam artikel is.
    Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen